Princess Princess






Den handlar om:

Princess Princess är en berättelse som kretsar kring livet för tre pojkar väljer att klä sig som tjejer vid den nationella-pojken skolan de går på, som också råkar vara den bästa skolan i området. Huvudperson, Toru Kouno, har just överförts till den nya pojkskolan, Fujimori, efter att ha bott med sin farbror för en tid. Han är en sådan kille valt att vara en av de Hime eller "Prinsessor", som är en tradition på skolan för att bryta upp enformigheten av livet omgiven av någonting annat än män. Studenter (baserat på vissa kvalifikationer) väljs att vara prinsessor och klär sig sig som flickor och deltar i olika evenemang.
I början av berättelsen finns det redan två sådana prinsessor, Yuujiro Shihodani och Mikoto Yutaka, dem så kallade Western Princess och Eastern Princess , på grund av deras rums plats. Toru blir övertygad till att bli en prinsessa snart efter att ha kommit in i skolan men när han accepterat jobbet, fann han det vara mycket roligare än han trodde.
Översatt från Wikipedia.org

Personlig åsikt:
Det är inte den bästa serien jag har sett om jag ska vara ärlig. Den var rolig och jag kan rekomendera att se den. Den har sina högdpunkter. Ärligt talat såg jag den här under höstlovet men glömde bort den. Det var en av mina youtube serier. Den finns på anime kanaler men jag såg på youtube.

Den inehåller:
Genre: Komedi, Skola
Episodes: 12
Åldersgräns: 7+
Länkar: AnimeFreak.tv, GoodAnime.net, YouTube.com
Språk: Jap med eng sub.
Betyg:

Trailer:
Fanns ingen

KRAM!

Kommentarer

Här kommenterar du inlägget ;)

Vad kallar du dig?
Kommenterar du ofta <3

E-postadress :) (bara jag kan se den)

Har du en hemsida/blogg? :)

Det du ville skriva till mig <3

Trackback
RSS 2.0