Shirīzu 2

Nu tänkte jag fortsätta med några serier till.

Mamotte Lollipop:



Den handlar om:
Nina
Yamada är en högstadieelev i 7:e klass som drömmer om en pojke som är stark, vacker och vänlig nog att skydda henne. En dag råkar Nina "av misstag" svälja en the Crystal Pearl som hon trodde var godis. Men the Crystal Pearl var målet för en trolldoms prövning. Nina blir det nya målet som många provanställda trollkarlar vill åt och detta kommer pågå i ett halvår. Under hela denna förviring, möter hon två trollkarlas pojkar som heter Zero och Ichii och kommer till en slutsats att de kan skydda henne tills en dryck är tillverkad för att ta bort the Crystal Pearl från henne. Detta kommer dock att drycken tar cirka 6 månader att slutföra. Trots hur lång tid det tar bestämde de sig för skydda henne oavsett vad. Även skolan och hemma, kommer Zero och Ichii skydda Nina vart hon går.

Den finns bara på engelska som jag har upfattat det, men dom första tre är på Japanska med Englskt text.Jag tycker den är gullig men den är fruktansvärt kort. 13 avsnitt bara.
YouTube.

InuYasha:





Den andra har jag för att det är min favorit öppning med InuYasha. Särskilt mellan 0:35-0:39. ^^

Den handlar om:
Berättelsen börjar med en tillbakablick till gamla Japan, halv-demon Inuyasha anfaller en mänsklig by för att stjäla the Sacred Jewel of Four Souls, en magisk juvel som förstärker dess mästares krafter och kan bevilja en enda önskan.
Inuyasha hoppas kunna använda juvelen att förvandla sig till en demon, men är snart stoppas han när Kikyo, den unge prästinnan i byn, skjuter honom med en helig pil, förseglar honom till det heliga trädet Goshinboku i den närliggande skogen.Dödligt sårad, berättar Kikyo för hennes yngre syster, Kaede, att bränna juvelen med hennes kropp för att förhindra att den hamnar i händerna ondskan.
Berättelsen växlar sedan till modern Tokyo, där en högskoletjej som heter Kagome Higurashi lever med sin familj i släktens ärftliga Shinto-templet. När hon går in i ett specielt tempel för att hämta sin katt, Buyo, kommer tusenfots demon ut ur Bone Eater's Well och drar henne genom den.Kagome kommer till en konstig vildmark , inledningsvis ovetande om att hon har rest tillbaka i tiden till Sengoku perioden i Japan, femtio år efter Kikyo har död. Övrigt än Bone Eaters Well själv, är det enda bekanta landmärke är trädet Goshinboku. Hon hittar Inuyasha fortfarande förseglad trädet i en förtrollad sömn, och kommer grupp fientliga bönder som drar henne tillbaka till deras by.Deras gamla prästinna, Kaede, känner igen Kagomes som en reinkarnation av hennes syster Kikyo, när tusenfots demonen är tillbaka, inser Kaede att Juvelen of Four Souls också har återfötts i Kagomes kropp. Kagomes befriar försöker Inuyasha så att han kan döda tusenfots demon, men efter att ha besegrat den, försöker Inuyasha igen att ta Juvelen åt sig själv. Kaede överlistar honom genom att placera kommer magisk radband runt halsen, vilket gör att Kagomes dämpa honom med det enkla kommandot "Sitt!".Gruppen möter många vänner och fiender under äventyret, inklusive Inuyashas äldre halvbror Sesshomaru; Kikyo, delvis återuppstå med ett fragment av Kagomes själ; Naraku, en ond och kraftfull kollektiv halv-demon och de största motståndare som manipulerade den ursprungliga konflikten mellan Kikyo och Inuyashas; och en varg demon vid namn Koga, som är Inuyashas hängivna rival i både krig och kärlek.
Serien är den bästa jag sett. Jag har sett om den två gånger för att den är så bra. Dom första avsnitten är inte så där jätte bra första gången man ser dom. Men när man kommer till ca avsnitt 7 eller 8 börjar det bli bättre. Serien inehåller både kärlek, komedi och action. Ifall man fastnar (som jag gjorde) så kommer du känna både kärlek och hat medans du tittar. Det finns 167 avsnitt och the final act på 26 avsnitt + 4 filmer.Det finns som vanligt på Engelska och Japanska med Engelsk text. Jag själv såg inte på Japanska men det hade jag tänkt göra nu och något säger mig den veritionen kommer vara bättre. AnimeFreak och Youtube/jap på YT. The Final Act finns bara på AnimeFreak och då bara på Japanska med engelsk text. Den får 5/5!!!!

Det är allt jag årkar skriva för nu. Återkommer med mer.

Sayōnara!♥

Kommentarer

Här kommenterar du inlägget ;)

Vad kallar du dig?
Kommenterar du ofta <3

E-postadress :) (bara jag kan se den)

Har du en hemsida/blogg? :)

Det du ville skriva till mig <3

Trackback
RSS 2.0