Princess Tutu






Den handlar om:
En författare vid namn Drosselmeyer, vars berättelser blev verklighet, hade sina händer avskurna och dödades av dem som fruktade hans makt. Med berättelsen han lämnat oavslutade var prinsen och korpen från en av hans berättelser fångade i en evig strid. Korpen bröt fri från berättelsen ut till den verkliga världen, och prinsen fortsatte försöka att försegla bort honom igen. För att göra det krossade prinsen sitt eget hjärta med sitt svärd. Drosselmeyer hade skrivit om sig själv innan han dog, och lyckades fortsätta att styra händelserna trots sin död. När han ser en anka som bevakar den sorgsna, hjärtlösa prinsen Mytho när han dansar på vattnet, bestämmer han sig för att låta berättelsen ta sin egen väg och förvandlar ankan till en mänsklig flicka som heter Ahiru så hon kan hjälpa prinsen. Om hon kvackar, blir hon en anka igen, men om hon kommer i kontakt med vatten, återvänder hon till sin flick form.

Ni tror säker att det här är väldens flickigaste serie, men det är den inte. Seriens huvud handling är balett men det gör ingenting. Du kommer bli helt förtrolad av den. Jag såg klart hela serien på 3 dagar för att jag inte kunde sluta. Jag såg innan skolan och efter skolan. Hade verkligen inte ett liv när jag såg serien.
Den inhåller:
Genre: Comedy, Magic, Romance, Shoujo
Episodes: 38
Läkar: AnimeFreak, GoodAnime, Hitta ej på YouTube och AnimeCrazy
Språk: Japanska med Engelsk text
Betyg: 4

Trailer:



KRAM!

Kommentarer

Här kommenterar du inlägget ;)

Vad kallar du dig?
Kommenterar du ofta <3

E-postadress :) (bara jag kan se den)

Har du en hemsida/blogg? :)

Det du ville skriva till mig <3

Trackback
RSS 2.0