Gakuen Alice




 

Den handlar om:

Bästa vännerna Mikan och Hotaru växte upp i en liten stad på den avlägsna landsbygden. När Hotaru flyttar till en skola för genier i Tokyo, saknar Mikan Hotaru så illa att hon bestämmer sig för att resa till Tokyo själv för att hitta Hotaru. Hon finner Hotaru i en skola som heter "Alice Academy" och finner att skolan faktiskt är för människor med särskilda krafter som kallas "Alices". Narumi-sensei, en lärare på skolan, upptäcker att Mikan också råkar ha en Alice, och Mikan släpps in i akademin. Först blir hon fiende med en pojke som heter Natsume som har en eld alice men senare växer Mikan att bry sig om honom och blir kär i honom. Hon blir också vän med hans bästa vän, Ruka (eller Luca i den engelska översättningen). Där hittar hon vänner, kärlek och ett liv som hon aldrig kommer att glömma. Men under den tiden, Mikan och hennes vänner upptäcker att akademin verkligen bygger på både hemligheter och lögner.


 

Personlig åsikt:

Serien var underbar. Helt fantastiskt gullig och man ville inte att den skulle ta slut. Jag hoppas faktiskt på en andra säsong med serien. Jag älskar den är bad boy stillen som Natsume har. Några andra ex. på bad boys är Ikuto och Sesshomaru. Man blir helt fänglad av serien och om inte min dator hade laggat hade jag sett klart den på två dagar.


Den inhåller:

Genre: Komedi, Magi, Skola, Shoujo

Episodes: 26

Länkar: AnimeFreak, AnimeCrazy, GoodAnime, YouTube

Språk: Jap dub med eng sub

Betyg:

Trailer:

 




KRAM!

Kommentarer

Här kommenterar du inlägget ;)

Vad kallar du dig?
Kommenterar du ofta <3

E-postadress :) (bara jag kan se den)

Har du en hemsida/blogg? :)

Det du ville skriva till mig <3

Trackback
RSS 2.0