Princess Mononoke


Den handlar om:
Samtidigt som han skyddar
sin by från härjande vildsvins-gud/demon drabbats Ashitaka, en självsäker ung krigare, av en dödlig förbannelse. För att rädda sitt liv, måste han resa till skogarna i väst. Väl där blir han indragen i en våldsam kamp som människor utkämpar med skogen. Det ambitiösa Lady Eboshi och hennes lojala klan använder sina vapen mot gudarna i skogen och en modig ung kvinna, Princess Mononoke, som togs upp av en varg-gud. Ashitaka ser det goda i båda sidor och försöker hejda floden av blod. Båda sidorna annser att Ashitaka är på fiendes sida och han får det svårt att ställa allt till rätta. Info: imdb

Personlig åsikt:
Det var yttligare en helt fantastisk film av
Hayao Miyazaki. Storyn var fantastisk och bilderna var underbara. Jag grätt under det sorligre stunderna och fnittrade glatt när allt gick bra. Man levde sig lätt in i karaktärerna och än en gång ser man hur människan verkligen kan ställa till det. Sedan fanns det ju lite romans som alltid gör mig lika glad. Jag rekomenderar den starkt. Men jag varnar dig för lite teknat blod.

Den inehåller:
Genre: Äventyr, Fantasy, Drama, Romans
Längd: 134 minuter (2 timmar 14 minuter)
Åldersgräns: 11+
Länkar: GoodAnime, AnimeCrazy
Språk: Japanska men Engelesk sub (vet ej hur det är men sv sub) Engelsk dub(vet ej någonting om sv dub)
Betyg:

Trailer:




Trailer

KRAM!

Kommentarer
Postat av: Madde

Åhhh! Den här filmen är så sjukt bra! >...<

2012-02-26 @ 11:45:58
URL: http://befun.blogg.se/

Här kommenterar du inlägget ;)

Vad kallar du dig?
Kommenterar du ofta <3

E-postadress :) (bara jag kan se den)

Har du en hemsida/blogg? :)

Det du ville skriva till mig <3

Trackback
RSS 2.0