Kaichō wa Maid-sama!




Den handlar om:
Seika High School,som en gång var en bara kill-skola (ökänd för sina vilda studenter och allmänt över att vara en skrämmande plats för flickor) har nyligen blivit en flick/kill-skola skolan. Med de kvinnliga eleverna är fortfarande i minoritet och levander i rädsla för de galna upptåg killarna hittar på,tar Misaki Ayuzawa det i egna händer för att reformera skolan och låta flickorna att känna sig trygga i tuff miljö.
Träning, studier, och är till och med den första kvinnliga elevrådsordförande på skolan, har Misaki fått ett rykte bland de manliga studenterna som en spänd, pojke-hatande diktator och som ett lysande hopp för lärare och andra kvinnliga studenter. Men trots hennes tuff-som-spik utseende, arbetar hon i hemlighet deltid på ett "maid café" för att stödja sin familj. Tyvärr hotas hennes välförtjänta rykte när den populära, attraktiva, och något oberörda Takumi Usui tar ett intresse för henne efter att han upptäckte henne i en maid uniform efter skolan.


Personlig åsikt:
Serien var fantastiskt rolig och man måste bara se den här serien. Jag tyckte den inehöll en massa roliga skämt samtidigt som den hade en romantisk story. Det är het enkelt en av de bästa romantiskta komidier inom anime. Ett måste enligt mig. Plus att Usui är riktigt (och då menar jag riktigt) snygg. ;)

Den inehåller:
Genre: Comedy, Romance, School, Shoujo
Episodes: 26
Länkar: AnimeFreak.tv, AnimeCrazy.net, GoodAnime.net, YouTube.com
Språk: Japanska med enelsk sub
Betyg:

Trailer:

(serien är inte så seriös som trailen får den att framstå)

KRAM!

Kommentarer
Postat av: XxSayonarax

Kaichou wa Maid-sama e bra! ^^

Har inte sett alla avsnitt än, men det jag har sett e bra ^^'

2011-11-01 @ 01:07:24
URL: http://lovemangaforever.blogg.se/

Här kommenterar du inlägget ;)

Vad kallar du dig?
Kommenterar du ofta <3

E-postadress :) (bara jag kan se den)

Har du en hemsida/blogg? :)

Det du ville skriva till mig <3

Trackback
RSS 2.0