Tsubasa Reservior Chronicle





Serien börjar med att införa barndomsvänner Syaoran, en ung arkeolog som undersöker en ruin inom Konungariket Clow, och Sakura, prinsessa av Konungariket Clow och dotter till den framlidne kung Clow Reed. När Sakura besöker Syaoran i ruinerna, tar hennes själ form av ett par spöklika vingar som sönderfaller till andra dimensioner. När hon sjunker ner i ett katatoniskt tillstånd, inser översteprästen i Konungariket Clow, Yukito att Sakura är nära döden. Yukito transporterar båda två till världen av de dimensionella häxan, Yūko Ichihara, där Syaoran ber häxan att hjälpa honom att rädda Sakura. Där möter Syaoran två andra som har egna önskemål: Kurogane, en ninja som vill återvända till sitt hem i världen efter att ha blivit förvisad från hans värld av prinsessan Tomoyo för att låta honom lära sig vad verklig styrka är, och Fai D. Flowright, en trollkarl som vill aldrig återvända till sitt hem värld för att undvika sin konung, Ashura-O. I utbyte mot rätt att resa över dimensioner, kräver Yūko att alla betalar med att de värderar mest: Kurogane erbjuder sitt svärd Ginryū, Fai erbjuder tatuering som undertrycker hans magiska makt, och Syaoran erbjuder alla Sakuras minnen som involverar honom. Yūko presenterar dem sedan till en varelse som heter Mokona Modoki som skickar gruppen på en resa genom olika dimensioner i jakten på Sakuras fjädrar. Efter att ha fått den första fjädrar, vaknar Sakura från hennes katatoniska tillstånd och börjar återhämta sina minnen. Som de reser, lär de sig att fjädrarna har särskilda befogenheter och kan skänka övernaturliga förmågor att de som äger dem.

Jag har inte sett klart serien men den är jätte bra. Det är CLAMP som har skrivit serien och därför kommer du förstå varför karaktärerna är så livlösa. Dom har tagit karaktärer från olika av sina serier och blandat och gjort en ny serie. CLAMP gör väldigt bra serier och jag bara älskar den här serien, Crdcaptor Sakura, Chobits t.ex. Jag rekomenderar Jap med eng sub men det finns eng dub om man vill se det.

YouTube:



AnimeFreak GoodAnime

KRAM


 

FAI


Han är min absoluta favo i serien. JAg är helt kär. Det är hans underbara personlighet och han ser så jävla bra ut. Jag önska att han fanns. Anime människor är alltid snyggare och snällare än riktiga killar, dom är också på något sätt mer mmmm...


När ni hör den här låten då vet ni att Fai är på gång. ^^


Kommentarer

Här kommenterar du inlägget ;)

Vad kallar du dig?
Kommenterar du ofta <3

E-postadress :) (bara jag kan se den)

Har du en hemsida/blogg? :)

Det du ville skriva till mig <3

Trackback
RSS 2.0