Studio Ghibli

Moshi moshi!

Idag vill jag tipsa om nångra fantastiska filmer. Filmer från Studio Ghibli! Det är anime filmer som inte är
baserade på nångon serie. Vad jag vet så har tre av deras filmer oskars nominerade och jag tror två stycken har vunnit. Deras filmer är speciela och men kommer att gråta, skratta och dööö av vissa gulliga inslag. 

 
1 Castle in the Sky   Hayao Miyazaki  7,5
2 Grave of the Fireflies   Isao Takahata  -
3 My Neighbor Totoro Hayao Miyazaki  9
4 Kiki's Delivery Service Hayao Miyazaki  7
5 Only Yesterday   Isao Takahata  -
6 Porco Rosso Hayao Miyazaki  -
7 Ocean Waves Tomomi Mochizuki  -
8 Pom Poko   Isao Takahata  -
9 Whisper of the Heart Yoshifumi Kondō 7,5
10 Princess Mononoke  inte sett Hayao Miyazaki -
11 My Neighbors the Yamadas  inte sett Isao Takahata -
12 Spirited Away  sett Hayao Miyazaki 9,5
13 The Cat Returns  inte sett Hiroyuki Morita -
14 Howl's Moving Castle  sett Hayao Miyazaki 8,5
15 Tales from Earthsea  sett Gorō Miyazaki 5
16 Ponyo  sett Hayao Miyazaki 7
17 The Borrower Arrietty i nte sett Hiromasa Yonebayashi -
18 Kokurikozaka Kara  inte sett Gorō Miyazaki -
19 The Tale of the Bamboo Cutter inte kommit ut Isao Takahata -
20 Porco Rosso 2: The Last Sortie inte kommit ut Hayao Miyazaki -

 
Det längst till höger i tabelen är poängen om vad jag tycker om filmen. Tabelen tog jag här och sen gjorde om den. Dom med såna här på - har jag inte sett.

Leta efter den här symbolen på ryggen av filmen så vet du att det är en Studio Ghibli film.^^
                    

KRAM!

Kommentarer
Postat av: Madde

Hej, jag är 97:a. Det är kul att veta att det finns andra 97:or förutom jag som gillar anime. Dagens 97:or gör annat. Typ älskar Hayao Miyazakis filmer. Dom äger!

Har du sett nausicaä från vindarna dal? Det är en sjukt bra film!

2011-06-07 @ 11:50:37
URL: http://befun.blogg.se/
Postat av: Lilla Anonyma Jag (fast jag är ju inte lika anonym längre ;))

Shit! Visste inte att dom hade gjort så många filmer! Fan va härligt! :D <3

2011-06-07 @ 18:41:36
URL: http://www.lillaskrivaren.devote.se

Här kommenterar du inlägget ;)

Vad kallar du dig?
Kommenterar du ofta <3

E-postadress :) (bara jag kan se den)

Har du en hemsida/blogg? :)

Det du ville skriva till mig <3

Trackback
RSS 2.0