Kamikaze Kaitou Jeanne






16-åriga gymnasie gymnasten Maron Kusakabe får besök av ängeln Finn Fish, som ger henne en uppgift. Guds makt är spritt över hela jorden, och om han inte samla tillräckligt innan millennieskiftet, kommer han att dö. För att blockera honom har Djävulen skickat ut agenter för att samla hans makt, som är det fina i människors hjärtan, i form av schackpjäser. Med Finn's hjälp, förvandlas Maron till en reinkarnation av Jeanne D'Arc för att jaga demoner som är gömda inom konstverk. När Maron besegrar en demon, försvinner konstverket, och för omvärlden är det som om hon har stulit det, och hon blir känd som en Kaito ("fantom-tjuv"). Maron bästa vän är Miyako, dotter till en kriminalpolis som ansvarar för Jeanne fall.

Första säsongen är jätte bra och jag fick tårar i ögonen 24,7. Början av den andra säsongen är också bra men slutet är däremot sämre. Serien har exakt samma handling som serien Saint Tail. Jag har sett första avsnittet och uttirån vad jag såg och att läsa allas kommentarer så är det samma sak. Serien finns inte på AnimeFreak eller GoodAnime så ni får det på YouTube. Jag älskade värkligen den här animen så jag hoppas ni uppsaktar den.




Part 1 ↑

Part 2↑

Part 3↑

KRAM!

Kommentarer
Postat av: furida no ha (L)

den animen tycker jag om :D

2011-06-13 @ 16:31:56
URL: http://iloveblad.bloggplatsen.se

Här kommenterar du inlägget ;)

Vad kallar du dig?
Kommenterar du ofta <3

E-postadress :) (bara jag kan se den)

Har du en hemsida/blogg? :)

Det du ville skriva till mig <3

Trackback
RSS 2.0