Ouran High School Host Club




Den handlar om:
Haruhi Fujioka är en stipendiat student vid den prestigefyllda Ouran Academy, en fiktiv gymnasieskola som ligger i Bunkyo, Tokyo. Letande efter en lugn plats att studera, snubblar Haruhi in i det tredje musik rummet, en plats där Ouran Akademin Host Club, en grupp av sex manliga studenter, samlas för att underhålla kvinnliga "klienter". Under deras första möte, Haruhi oavsiktligt slår över och gör sönder en antik vas värderad till 8.000.000 ¥ (US $ 80.000 i USA engelska manga) och blir tillsagd att återbetala kostnaden i tjänst till klubben. Haruhi har kort hår, slouching klädsel och kön oklart utseende gör att hon förväxlas av värdarna för en manlig student.Värdarna är alla överens om att Haruhi skulle vara en bra värd, därmed gör det så att hon går med i The Host Club. I slutändan hon går med på att går med i klubben som värd själv (klädd som en man) för att betala av sin skuld. Hon går med på att ansluta sig eftersom hon inte har något emot hosting så länge hon kan betala skulden bort snabbare. Värdarna får senare reda på att hon är i själva verket en flicka. De håller det hemligt, så att ingen kommer att kunna berätta. The Ouran Private Academy omfattar förskola till tolfte klass (tillsammans med ett universitet också). De flesta studenter kommer från förmögna familjer, men i särskilda fall, går förtjänsta stipendier till exceptionella studenter från en lägre inkomstskikten. Skolans inofficiella motto är "Släktlinje räknas först, rikedom en god tvåa", vilket innebär studenter med stjärn familjebakgrund men låg socioekonomisk status kan ges högsta prioritet än de från rika familjer med mindre stamtavlor.

Personlig åsikt:
Fruktansvärdt ... ROLIGT! En helt fantastisk serie! Det är en av dom serierna som aldrig borde ta slut. Jag tyckte den var jätte härlig och rekomenderar den starkt! Jag trodde först innan jag började se på den att den faktiskt skulle vara dålig men det är ju en av dom bästa jag har set. Jag tackar verkligen dig Neko-san för att du sa åt mig att ge den en chans.

Den inehåller:
Genre:Comedy, Parody, School, Shoujo
Episode: 26
Länkar: AnimeFreak.tv, Animecrazy.net, GoodAnime.net, Youtube.com
Språk: Japanska med eng sub och Engelska
Betyg:

Trailer:


KRAM!

Kommentarer

Här kommenterar du inlägget ;)

Vad kallar du dig?
Kommenterar du ofta <3

E-postadress :) (bara jag kan se den)

Har du en hemsida/blogg? :)

Det du ville skriva till mig <3

Trackback
RSS 2.0