K-ON


Den handlar om:
Berättelsen kretsar kring fyra japanska high school tjejer som går med i Sakuragaoka Girls High School light Music Club för att försöka rädda den från att upplösas, men de är de enda medlemmarna i klubben. Till en början har Yui Hirasawa har ingen erfarenhet av att spela ett musikinstrument eller läsa noter eftersom hon bara är bekant med att spela kastanjetter, men hon blir så småningom blir en utmärkt gitarrist. Från och med då kommer Yui, tillsammans med basisten Mio Akiyama, trummisen Ritsu Tainaka och keyboardisten Tsumugi Kotobuki tillbringa sina skoldagar öva, uppträda och umgås tillsammans. Klubben sköts av musikläraren Sawako Yamanaka, som så småningom blir deras  klassföreståndare samt under deras sista år av high school. Under sitt andra år i klubben välkomnar de en annan gitarrist,  Azusa Nakano. Efter Azusa får de mer struktur och börja träna mer.
Info: Wikipedia.org

Personlig åsikt:
Jag älskade den här serien. Sannigen är att jag såg klart den någon gång i februari men har inte riktigt orkat göra en resention på den. Men serien är jätte söt och man vill inte sluta titta. Karaktärena är så otroligt charmiga och man vill alltid veta vad de ska hitta på här näst. Jag rekomenderar den starkt!!!

Den inehåller:
Genre: Komedi, musik, skola
Episodes: K-ON! 13, K-ON!! 26+1
Språk: Jap med eng sub
Åldersgräns: ALLA!!!
Länkar: AnimeFreak.tv, AnimeCrazt.net, GoodAnime.net
Betyg:

Trailer:


Kommentarer

Här kommenterar du inlägget ;)

Vad kallar du dig?
Kommenterar du ofta <3

E-postadress :) (bara jag kan se den)

Har du en hemsida/blogg? :)

Det du ville skriva till mig <3

Trackback
RSS 2.0