Moshi moshi!

Hejsan alla mina söta läsare! Jag kom på att efter ett tag blev det jobbigt att lägga upp ett avsnitt om dan. Så nu kommer första avsnittet av allt jag har sett och håller på att se.

Sailor Moon:



Sailor Moon handlar om Usasgi Tsukino som är en vanlig tjej i Japan. Hon går i skolan och är lite av en latmask, hennes betyg är hämska, älskar att äta och är lite klumpig. En dag träffar hon ett katt, Luna som säger till henne att det häner saker i Tokyo som inte polisen klarar av. Demoner. Då förvandlas den lata Usagi till Sailor Moon. Hennes uppdrag är att besegra demonerna, hitta dom andra sailor soldaterna och hitta månprinsessan.
Det här var den första serien jag såg och jag tycker den är jätte bra. Det finns ca 200 avsnitt för den som är intresserad. Den finns på både Japanska med engelsk text och på Engelska utan text. Jag rekommenderar den japanska veritionen för den är roligare och bättre.
Den finns på YouTube och AnimeFreak.tv.

Tokyo Mew Mew:




Tokyo Mew Mew handlar om Ichigo Momomiya som är kär i Aoyama Masaya. När hon äntligen är på sin första dejt med honom händer något konstigt. Hon får veta att hon är en Mew Mew. Hon måste besegra alien som komit för att ta jorden medhjälp av något som kallas kirema animas. Ichigo ska också hitta sina andra mew mew soldater. Det finns fyra kvar som måste hittas. Men en alien verkar mer krånglig än dom andra två.
Den här serien var den andrra jag såg och därför insåg jag först när jag börja titta på den att den var anime jag titta på. Den var bra och rolig men jag gilla inte hur det sluta på något skumt sätt. Den finns på Japanska med engelsk text och på Engelska(dålig kvalitet men det var det jag hitta). Den Engelsk vertionen förlorade rätten till att dubba Tokyo Mew Mew efter halva säsongen. Så det finns bara ca 28 avsnitt på engelska. Annars är det 52 avsnitt. Än en gång är det bättre på Japanska.
YouTube / AnimeFreak.tv

Mermaid Melody:



Mermaid melody handlar om Lucia, sjöjungfru prinsessan över norra Stilla havet, som åker upp på land för att hitta pojken hon räddat från ett skeppsbrott sju år före början av berättelsen, som hon hade anförtrott sin rosa pärla. Hon hittar till slut pojken: en surfare vid namn Kaito Dōmoto. Men som den mänskliga formen Lucia antagit, som heter Lucia Nanami, bär mycket små likheter med hennes sjöjungfru form, så kan Kaito inte känna igen henne. Hon kan inte berätta Kaito vem hon egentligen är, annars enligt sjöjungfru legenden, skulle hon förvandlas till sjö-skum. Hon försöker övertyga Kaito till att räkna ut vem hon egentligen är (eftersom legenden inte säga något om den andra personen upptäcker en sjöjungfru sanna identitet själv).Samtidigt har Lucia fått veta att en grupp av vatten demoner har invaderat den marina världen och hon måste samla de sex andra sjöjungfrun prinsessorna och deras pärlor att få tillbaka den legendariska gudinnan, Aqua Regina, för att stoppa dem. För att uppfylla detta, går hon ihop med Hanon och Rina, sjöjungfrun prinsessor som kom upp på torra land, använda sina pärlor, förvandla sig sjäva till sång idoler, och använda sin röst som en offensiv kraft.
Serien är lite töntig och tjejig. Nu tycker jag den inte är så där jätte bra men när jag titta var det jätte kul. Det finns två säsonger, första på 52 avsnitt och andra på 38. Den här serien finns bara på Japanska med engelsk text.
YouTube. Finns inte på animefreak(!).

Det är dom serierna jag börjar med. Ni bestämer självklart sjäva om ni tycker det är bra eller inte. Jag lägger upp serierna i den ordning jag såg dom och så vill jag har det.

Sayōnara!♥

Kommentarer

Här kommenterar du inlägget ;)

Vad kallar du dig?
Kommenterar du ofta <3

E-postadress :) (bara jag kan se den)

Har du en hemsida/blogg? :)

Det du ville skriva till mig <3

Trackback
RSS 2.0