Shugo Chara

Hejsan!

Idag blev jag klar med en anime seire som heter "Shugo Chara!". Serien är bra och det finns tre säsonger, men avslutning på det helt var ganska dåligt och den tredje säsongen (med bara 25 avsnitt) var inte så rolig och motiverande att kolla på. Shugo Chara handlar om en tjej som heter Amu. I skolan är hon den coolaste och häftigaste tjejen någonsin och alla tycker att hon är bäst. Men på riktigt är Amu en nervvrak och vill bara vara en gullig tjej som kan vara sig själv. En morgon när hon vaknar hittar hon tre ägg i sin säng. Hon får panik som vanligt när något oväntat händer. När hon kommer till skolan får hon syn på dom eftertraktade och populära "Royal Guardians", precis som alla andra tjejer i skolan är hon kär i Tadase-kun, han ser bra ut och är väldigt snäll. RG får syn på Amu's tre ägg och beslutar att ge henne en plats som en Guardian. Det vissar sig att det är ovanligt med fler än ett eller två ägg och kunna genom gå en Character Change. Äggen kläcks och där framför henne är hennes riktiga jag i tre olika mini format, shugo charas. Den första heter Ran och är sportig och glad. Nästa är Miki, hon är konstnärlig och lite av en killtjusare. Efter det kommer Su, som är fantastisk på att laga mat, baka och städa, hon kan också prata med djur och hon är väldigt god hjärtad.Senare i säsongen får hon ett till ägg, Dia. Hon är en vänlig själ och är Amu's starkaste shugo chara. Hon kommer få slås mot Easter som vill hitta det kraft fulla ägget, embryo. Hon kommer att möta x-ägg (ägg vars ägare blivit så ledsna och get upp på si själva att ägget blivit ledsen och argt och är därför mycket farligt), enn sångerska vid namn Utau och Ikuto, en kille som blivt tvingad att jobba för Easter.

Serien är på Japanska med engelsk text. Du hittar den både på YouTube och AnimeFreak.

Första öppningen till serien.

Fan made trailer. Jag tyckte den var sjukt bra gjord.


Sayōnara!♥

Kommentarer
Postat av: Madde

Hejhej! Blev typ asglad när jag läste din kommentar.

Det är grymt peppande att veta att det finns animefans förutom jag :) Har en kompis som också gillar anime, fast hon är 21. Jag är bara 14 ;)

Jag ska fan göra en lista på anime-serier som jag ska se. Har sett hela Inuyasha-serien. Har börjat på en serie som heter DN Angel. Den är än så länge bra.

Gillar också filmer som "Det levande slottet och Spirited away".

Du får gärna tipsa om mer anime-serier. Är mycket intresserad av det :D PUSS OCH KRAM!

2011-06-06 @ 17:30:23
URL: http://befun.blogg.se/

Här kommenterar du inlägget ;)

Vad kallar du dig?
Kommenterar du ofta <3

E-postadress :) (bara jag kan se den)

Har du en hemsida/blogg? :)

Det du ville skriva till mig <3

Trackback
RSS 2.0