Fruist Basket


Den handlar om:
När 9 klassare Tohru Hondas mor dog i en bilolycka, börjarde Tohru bo i ett tält och stå på egna ben. Det är, tills hon hittar ett hem i det minst sannolika av platser, som bebos av sin klasskamrat Yuki Sohma och hans kusiner Shigure och Kyo. _ Sohmas lever med en en förbannelse. Tretton familjemedlemmar är besatta av andar från den kinesiska zodiacen och förvandlas till sina zodiac djur när de kramade av det motsatta könet, är svaga eller under stress. När Tohru upptäcker Sohmas hemlighet, lovar hon att inte berätta och får fortsätta leva med dem. Sohma förbannelse är dock djupare och mörkare än Tohru insåg, men hennes närvaro blir snart en stor, positiv inverkan på dem som är besatta av zodiacen. Hon syftar till att bryta förbannelsen, och på vägen möter och upptäcker hon varje Sohma s hämndlystna zodiac själar. Alla har olika personlighet, precis som djuren i den kinesiska zodiacen. Tohrus existens förändrar Sohma klanens liv för alltid ...

Personlig åsikt:
Serien är en av dom bästa jag har sett. Jag rekomenderar den lika starkt och kärlekts fullt som jag rekomenderar InuYasha. Serien var så härlig att titta på och skratta, grätt och blev helt nwååå.^^ Den var fantastiskt bra. Den ända dåliga med den är att den är för kort. Super charmig serie!

Den inhåller:
Genre:Komedi, Drama, Romantik, shoujo, Slice of Life
Episodes: 26
Länkar: AnimeFreak, AnimeCrazy, GoodAnime, YouTube
Språk: Finns på Jap med Eng sub och på Eng dub
Betyg: 5

Trailer:

Inte den bästa men den bästa jag kunde hitta.

KRAM!

Kommentarer
Postat av: XxSayonarax

Fruits basket!! xDD

Det var bland dom första anime serierna jag såg, bortsätt från pokemon som man titta på när man va liten då. xP

Jag tyckte också att serien va för kort, den tog slut för snabbt. Dx

Haru du läst mangan?? Jag vill göra det, men den finns inte där jag bor. T_T

2011-07-22 @ 18:47:55
URL: http://lovemangaforever.blogg.se/

Här kommenterar du inlägget ;)

Vad kallar du dig?
Kommenterar du ofta <3

E-postadress :) (bara jag kan se den)

Har du en hemsida/blogg? :)

Det du ville skriva till mig <3

Trackback
RSS 2.0