Wedding Peach


 

Den handlar om:

Det finns tre kända världar - den mänskliga världen, ängel världen och djävuls världen. Den onda drottningen Raindevilla längtar efter att förgöra ängel världen med hjälp eller hennes många djävuls undersåtar. Gudinnan Afrodite skickar en ängel till den mänskliga världen, Limone, för att kalla tre kärleks änglar i form av tre skolflickor, Momoko Hanasaki, Yuri Tanima och Hinagiku Tamano, som tillsammans blir Angel Lilly, Angel Daisy och Wedding Peach. De tre flickorna måste kämpa för att övervinna det onda i djävularna, liksom sina egna liv, och återställa freden till ängel världen genom att samla alla bitar av den Sacred Four Somethings (eller Saint Something Four) och besegra det onda drottningen en gång för alla.

 

Personlig åsikt:

Jag tycker serien var väldigt bra och underhållade. Jag gillar den sortens relationer som finnas i såna här typer av anime. Jag älskar Magic Girl genren och den påminer om Sailor Moon väldigt mycket. I slutet började jag spola över förvandigarna för dom är väldigt låga just i den här serien, det blir tröttsammt.

 

Den inehåller:

Genre:Comedy, magic, romance, Magical Girl

Episode: 51 plus 4 st OVA

Länkar: GoodAnime.net, Youtube.com

Språk: Jap med ENg sub och Eng sub

Betyg:

Trailer:



Se bara till 1:25. Den börjar avslöja för mycket sen men det var den bästa jag hittade.

KRAM!

Kommentarer
Postat av: Pitchi

sv: jag är intresserad av annan anime och manga också. ^-^ jag försöker bara att se klart på alla ccs avsnitt xd men min favorit manga är sugar sugar rune och anime vet jag faktiskt inte. :P

2011-08-26 @ 23:37:21
URL: http://pitchi.blogg.se/
Postat av: XxSayonarax

Sv: Ja, den verkar faktiskt bra! ^^

Ska kanske titta på den efter att jag tittat klart på nån annan serie. x)

2011-08-27 @ 12:36:01
URL: http://lovemangaforever.blogg.se/

Här kommenterar du inlägget ;)

Vad kallar du dig?
Kommenterar du ofta <3

E-postadress :) (bara jag kan se den)

Har du en hemsida/blogg? :)

Det du ville skriva till mig <3

Trackback
RSS 2.0